Kies hier uw gewenste pagina

Blogs / artikelen

Online marketeers zijn geen tovenaars, toch ?

 


Als online Marketeer krijg je vaak te maken met absurd hoge verwachtingen. Zelf merk ik dat ondernemers denken dat online Marketing hetzelfde is als een trukendoos opentrekken. We openen dit vakje, sluiten dit dekseltje en draaien aan dit knopje en voilà de leads stromen binnen.
De werkelijkheid is natuurlijk vele malen gecompliceerder / genuanceerder. De magische online wereld staat bol van de mogelijkheden, maar is vooral ook een wereld vol gevaren. Het is een lange reis, houd op z'n minst rekening met het volgende.

1. Kom je Gandalf tegen?

Gandalf zal je vertellen dat hij een unieke formule ontwikkeld heeft waardoor hij – en hij alleen – jouw organisatie gaat laten groeien. Zodra je zijn formule gebruikt zal jouw bedrijf uit het niets een uniek propositie bezitten en het lijkt alsof concurrenten niet meer bestaan. Draai om en loop weg! Dit is een fabel. Om succesvol te zijn moet er geïnvesteerd worden in creativiteit, geld en tijd. Er zijn geen 'quick fixes'.

2. De SEO-Wizard

Content is koning! Een uitspraak die waar is, maar wordt misbruikt. Sinds Google meer is gaan letten op kwalitatieve content is iedereen aan het bloggen geslagen. Op zich prima, echter content is geen doel op zich. Je pikt ze er feilloos uit: teksten geschreven op basis van enkele populaire zoekwoorden. Het gaat voorbij aan het doel: je klant of prospect daadwerkelijk overtuigen van jouw organisatie. Wanneer je je bezoeker centraal stelt zul je zien dat je je online bereik vergroot.

3. Oeps.... vergeten te meten

Juist omdat er geen snelle weg naar succes bestaat, zijn statistieken van levensbelang. Alle views, clicks, bounces, leads en inschrijvingen. Ze vertellen een verhaal. Maar, om het verhaal volledig te krijgen dienen alle variabelen te worden gemeten over een lange periode. Gun jouw Marketing wizard de tijd en middelen om te evalueren en optimaliseren.

4. Bundel je krachten

Juist omdat de online Marketeer als tovenaar wordt gezien, worden er snelle resultaten verwacht. Dit beeld legt een onevenredige druk op hen. Er worden beloftes gemaakt die moeilijk waar te maken zijn. Vaak om een opdrachtgever tevreden te stellen óf om deze überhaupt aan boord te krijgen. Er wordt argwanend naar de tovenaar gekeken. Opdrachtgevers weten niet exact wat de tovenaar doet en wat hij bijdraagt. Het online project wordt als een losstaand project binnen een organisatie behandeld.

Een gemiste kans, omdat de kracht er juist in zit om hem bij de gehele bedrijfsvoering te betrekken. Zowel offline – als online. Hoe kan er een link worden gemaakt tussen deze twee? Hoe gebruiken we online voor onze klantenservice? Hoe kan onze salesafdeling ervan profiteren? Wellicht zou de afdeling Administratie er zelfs voordeel van kunnen hebben?

Vaak wordt de online Marketeer veel te beperkt ongezet. De marketeer van deze tijd heeft een helicopterview en dient voor meer dan alleen leads of sales te worden gebruikt. Het is deze persoon die een hele organisatie naar een hoger plan kan tillen, als het ware als een tovenaar. Maar niet op de korte termijn. Morgen resultaat vereist echte toverkracht.

Klantkracht als online motor voor uw organisatie

De belangrijkste vraag die wij ons stellen is: Wat moet een organisatie doen om haar klanten zo optimaal mogelijk te bedienen? Maak van de kracht van de klant uw kracht. Dit noemen wij klantkracht. Het is een illusie te denken dat dit voor iedere organisatie hetzelfde is. Echter, de klant centraal stellen begint bij u als ondernemer. Hoe zorgt u ervoor dat iedere vezel van uw bedrijf Klantkracht ademt? Wat moet ik als ondernemer doen om iedere afdeling de klant centraal te laten stellen? Van Sales en Marketing tot de receptie, iedereen stelt al het mogelijke in het werk voor de klant. U denkt wellicht: Dat is een utopie! Niets is minder waar. Neem nu Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op met True Service voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Auteur: Lars Fassbender

 

Als u dit artikel waardeert, laat het de wereld weten  

 

inschrijven nieuwsbrief

Wilt u ook eens publiceren? Of reageren op onze artikelen.

Wij horen het graag

Inschrijven nieuwsbrief

http://eepurl.com/b1n_ev

×

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  

Wij nemen dan contact

met je op en zetten de

mogelijkheden  op een rijtje.

  

 

×

×
Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Privacy policy