Kies hier uw gewenste pagina

Blogs / artikelen

De klik tussen Bricks en Clicks

                      een pleidooi voor echte KLANTKRACHT 

Er was eens ... een heel goed lopende manier om je producten aan de man te brengen; gewoon via winkels. Een nieuwe, interessantere manier om producten aan de man te brengen. Beter dan via de kramen op de weekmarkt; die gingen het moeilijk krijgen en ze zouden veel omzet moeten inleveren. Datzelfde lijkt nu de winkels zelf te overkomen. There's a new kid on the block. Door de opkomst van online lijken die oude stenen winkels ineens achterhaald. Ze vallen om. Nou ja, niet de panden zelf maar de retailers die erin zitten wel. Vergis je niet, als we niet snel ingrijpen volgen er nog meer. Het wordt echt tijd om die het beste van twee werelden, van Bricks en Clicks, te bundelen. Tijd voor de juiste klik.

Er was eens ... een tijd dat winkels enorme trekkracht hadden. Nu hebben de ´gewone´ winkels het moeilijk, de online winkels niet, en van een gelukkig huwelijk tussen die twee zijn nog niet zoveel successtories bekend. Het denken in twee werelden, het voor de hand liggende OF/OF denken, ligt hieraan ten grondslag. Natuurlijk wordt er al lang gewezen op de must om online te integreren. We zijn al helemaal thuis in begrippen als 'multichannel' en 'omnichannel'. Pure players willen intussen ook winkels en pure winkels willen ook online performance.

Ik ben nog zo'n ouderwetse retailer die vindt dat je vertrekpunt altijd de klant moet zijn. Dat het ontwikkelen van jouw klantfocus ertoe zal leiden dat de klant voor jou kiest. Dat is jouw klantkracht. En, ik ben er van overtuigd dat je daar inmiddels een online aanpak bij moet hebben. Maar dan niet door die expertise alleen in huis te halen en hen hun kunstje laten doen. Nee, dan geïntegreerd, en wel in jouw hoofd. Dat jij het ook snapt en – nog belangrijker – dat de klant het snapt en er blij van wordt. Digitaal is slechts een instrument, jij bent de dirigent.

Er was eens ... een klant die geïnteresseerd was in een product.
Zo gauw zij haar ogen open deed, was jij in lijn met haar. Jij bent er gewoon altijd, altijd open! Met de juiste producten, altijd beschikbaar, altijd bestelbaar. Direct voelbaar, ervaarbaar en leverbaar in een winkel, maar ook indirect via online aanwezig op diezelfde winkelvloer, vanuit een groter assortiment en voorraad, met meer achtergrondinformatie.
Of andersom vanaf een scherm, zoekend naar het juiste product alleen bij jou, omdat jij haar beste vriend bent en ze bij jou binnen kan lopen voor passen, ervaren, ruilen, vragen e.d. De winkel is gewoon een extra scherm, het scherm is een extra meter van je winkel. En binnen dat systeem ontmoeten mensen elkaar, is de aanpak van de marktkoopman nog steeds bepalend voor wel of niet kopen, voor wel of niet tevreden. En vooral, voor wel of niet terug komen.

De fout die traditionele retailers hebben gemaakt is te lang wachten om digitaal en online in hun zaak te integreren. De Clicks omarmen als een extra hulpmiddel om de klant te helpen. Een fout die de pure players maken, is dat ze onvoldoende rekening houden met de wens van mensen voor persoonlijke contact. Dat ze wel zonder de Bricks kunnen.

Bricks en Clicks, ze kunnen echt niet zonder elkaar. Of je nu bricks-deskundige bent of clicks-deskundige, je moet het samen brengen om jou klanten in te pakken, te overtuigen dat ze bij jou aan het goede adres zijn, in de straat of op het internet.

Op zoek naar waarde voor uw organisatie

Bent u op zoek naar de waarde die uw klanten aan uw product of bedrijf toekennen? Hoe uw Klantkracht tot meer waarde voor uw klanten leidt? Dan helpen wij u graag om deze te vinden. Samen vinden we de kansen om duurzaam succesvoller te zijn. Moet daarvoor uw organisatie of businessmodel overhoop? Geenzins. Het is onze ervaring dat ook kleine aanpassingen grote impact kunnen hebben. Dat kan ook bij u. Neem nu Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op met True Service voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Auteur: Wim van Gennip

Als u dit artikel waardeert, laat het de wereld weten  

 

inschrijven nieuwsbrief

Wilt u ook eens publiceren? Of reageren op onze artikelen.

Wij horen het graag

Inschrijven nieuwsbrief

http://eepurl.com/b1n_ev

×

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  

Wij nemen dan contact

met je op en zetten de

mogelijkheden  op een rijtje.

  

 

×

×
Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Privacy policy