Kies hier uw gewenste pagina

Blogs / artikelen

Voor maximale klantkracht denkt u online

 

Eigenlijk weten we het allemaal al: mobiele apparaten worden almaar belangrijker voor de totale klantervaring. Bent u zich hiervan bewust én is uw organisatie daar wel klaar voor? Uw buurman namelijk wel.

Cijfers mobiel verkeer laten noodzaak veranderen zien

Vandaag kwam Google met het nieuws dat nu al meer dan 50% van alle zoekopdrachten via mobiel gaat. De verwachting voor 2015 is dat het mobiele verkeer 59 procent van het totale internetgebruik omvat. Sterker nog Inmiddels oriënteert 96% van alle klanten zich online alvorens een aankoop te doen. Het overgrote deel hiervan doet dit via mobiel.

Daarbij worden meer dan 20% van alle aankopen via mobiel gegenereerd. Het mag geen verrassing heten dat organisaties die hier op inspelen een significant concurrentievoordeel benutten.
Daarbij komt dat per 21 april Google websites 'straft' die niet mobielvriendelijk zijn. Ze doen dit door uw site lager in de zoekresultaten te plaatsen. Stelt u zich eens voor dat 59% van al het internetverkeer aan u voorbij gaat omdat Google uw website niet als mobielvriendelijk heeft geclassificeerd.

Online contactmomenten zijn de basis voor uw succes

Het succes van uw bedrijf hangt natuurlijk niet alleen af van een mobielvriendelijke website. Wanneer we realiseren dat 96% van alle potentiele klanten zich online oriënteert dan moeten we gaan nadenken over alle online facetten. Hoe wil ik overkomen? Welke boodschap draag ik uit? Welke kanalen ga ik inzetten? Is Social Media belangrijk voor mij?
De onlinewereld heeft legio kansen om direct met uw doelgroep te communiceren. Nu, meer dan ooit, hebt u de mogelijkheid om echt in te spelen op klantwensen door actief met hen de dialoog aan te gaan.

Enorme kansen voor het MKB

Bij True Service komen we het dagelijks tegen, prachtige bedrijven die dreigen ten onder te gaan aan verouderde patronen en denkwijzen. Het is eigenlijk ondenkbaar dat organisaties – nog altijd – online Marketing als een ondergeschoven kindje beschouwen. Vaak wordt er angstig gehandeld, bang het bekende terrein te verlaten en een geheel nieuwe wereld te openen.
En hoe langer men wacht, hoe enger het wordt. Tegenwoordig spreken marketeers over content strategieën, ROI, CPA, CPS, CPC, conversie, de customer journey en service optimalisatie. Als deze termen u vreemd zijn, dan is het tijd om in actie te komen.
Maar, daar begint het pas. Want bij True Service spreken we over klantkracht.

Klantkracht als online motor voor uw organisatie

De belangrijkste vraag die wij ons stellen is: Wat moet een organisatie doen om haar klanten zo optimaal mogelijk te bedienen? Maak van de kracht van de klant uw kracht. Dit noemen wij klantkracht. Het is een illusie te denken dat dit voor iedere organisatie hetzelfde is. Echter, de klant centraal stellen begint bij u als ondernemer. Hoe zorgt u ervoor dat iedere vezel van uw bedrijf Klantkracht ademt? Wat moet ik als ondernemer doen om iedere afdeling de klant centraal te laten stellen? Van Sales en Marketing tot de receptie, iedereen stelt al het mogelijke in het werk voor de klant. U denkt wellicht: Dat is een utopie! Niets is minder waar. Neem nu Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op met True Service voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Auteur: Lars Fassbender

 

Als u dit artikel waardeert, laat het de wereld weten  

 

inschrijven nieuwsbrief

Wilt u ook eens publiceren? Of reageren op onze artikelen.

Wij horen het graag

Inschrijven nieuwsbrief

http://eepurl.com/b1n_ev

×

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  

Wij nemen dan contact

met je op en zetten de

mogelijkheden  op een rijtje.

  

 

×

×
Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website geef je toestemming voor het plaatsen van deze cookies. Privacy policy