Innovatie
Producten en diensten ontwerpen, van idee tot prototype
Value proposition canvas
Met klantprofielen breng je de wensen en behoeften van een bepaald klantsegmenten in kaart. De Value Map beschrijft vervolgens welke waarde je voor de klant wil creëren. Als de klantprofielen en de waardeproposities op elkaar aansluiten bereik je een Fit Het klantprofiel beschrijft de belangrijkste kenmerken van het klantsegment. Hierbij wordt onderscheidt gemaakt in klanttaken, -pijnpunten en –voordelen. De waardepropositie wordt opgedeeld in producten en diensten, pijnverzachters en voordeelverschaffers.
Wij ondersteunen u bij het toepassen van de value proposition canvas om verbetering en/of innovatie in uw productwaarde te bepalen. Dit vormt de basis voor product en/of dienstontwikkeling.
Design thinking & creativiteitsbevordering
Design thinking is een innovatiemethode, waarin de klantwensen een belangrijke rol spelen. Het bestaat uit een aantal iteratieve stappen die een voor een complex probleem of een klantwens een aantal frisse oplossingen genereren, die uiteindelijk kan worden vertaald naar een prototype.
Wij ondersteunen je bij het inrichten, begeleiden en of uitvoeren van design thinking in uw organisatie. Daarnaast kunnen wij een aantal creativiteites bevorderende technieken aanreiken.
Productontwikkeling & service design
Een klantstrategie werpt pas zijn vruchten af wanneer deze is uitgewerkt in passende klantwaardeproposities (klantbelofte). Deze kan worden vormgegeven in een product, een dienst (wat), een bedieningsconcept (hoe), een kanalenmix (waar) en een prijsbeleid. Het is belangrijk de waarde van uw producten/diensten regelmatig proactief bij uw klanten te toesten.
Wij ondersteunen u in het proces van product- en dienstontwikkeling. Hierbij mobiliseren wij creativiteit en verbeelding met uw team, transformeren wij dit naar waardeconcepten en begeleiden we u bij het proces van ontwerp, ontwikkeling, test en lancering.
Portfolio management
Portfolio management houdt uw assortiment actueel en commercieel relevant. Vernieuwing kan ontstaan door inkoop of door (eigen) ontwikkeling. Het is geen zwaar protocol of keurslijf. Het is een manier van verkennen, samenwerken, communiceren en resultaten boeken. Portfolio management zoekt een balans tussen de divergerende krachten van creativiteit en de convergerende krachten van analyse, validatie en business planning.
Wij ondersteunen je bij het vormgeven van effectief en efficient portfoliomanagement en innovatiemanagement.
Workshops
Waardering van onze klanten
True Service heeft ons met veel enthousiasme en vakkundigheid ondersteund bij de commerciele lancering van nieuwe ICT proposities. Zij hebben het programma vormgegeven en geleid, maar ook inhoudelijke bijdragen geleverd op het gebied van Marketing en organisatieontwikkeling. Op deze wijze hebben zij een aantal belangrijke randvoorwaarden voor succes geborgd binnen Ricoh. Herman Keijsers - Directeur IT-services, Outsoucing & Solutions - Ricoh
True Service is bij de opstart van onze onderneming een uitstekende sparringpartner geweest op het gebied van marketing , business modelling en customer engagement.Aram Krol - Head of Product Dev. - Euretos
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Wij nemen dan contact
met je op en zetten de
mogelijkheden op een rijtje.